لیستی از 50 طولانیترین پلها در جهان با اطلاعاتی مانند: نام آنها، طول آنها، عرض آنها، سال اتمام ساخت آنها، نوع مسیر آنها و کشور محل آنها.
نام پل | طول (متر) | عرض (متر) | سال تکمیل شده (میلادی) | نوع مسیر | کشور |
---|---|---|---|---|---|
پل بزرگ دانی یانگ کونشان | 164800 | 80 | 2010 | راه آهن | چین |
پل بزرگ دیانجین | 113700 | نا معلوم | 2010 | راه آهن | چین |
وینان ویهه | 79732 | 80 | 2008 | راه آهن | چین |
بنگ نا | 54000 | نامعلوم | 2000 | ماشین رو | تایلند |
پکن | 48153 | 108 | 2010 | راه آهن | چین |
دریاچه ی پنت چارتین | 38442 | 46 | 1956 | ماشین رو | آمریکا |
مانچاک | 36710 | نا معلوم | 1970 | ماشین رو | آمریکا |
یانگکان | 35812 | نا معلوم | 2007 | ماشین رو | چین |
هانگزهو | 35673 | 448 | 2007 | قطارهای مَگلِو | چین |
رونیانگ | 35660 | 1490 | 2007 | آزاد راه | چین |
رونگهای | 32500 | 400 | 2005 | مترو | چین |
شانگهای | 29908 | نا معلوم | 2003 | قطارهای مَگلِو | چین |
آتچافالایا | 29290 | نا معلوم | 1973 | آزاد راه | آمریکا |
لوئزینیا | مثال | نا معلوم | 2011 | آزاد راه | آمریکا |
خط 1، ووهان | 28870 | نا معلوم | 2009 | مترو | چین |
یانشی | 28543 | نا معلوم | 2009 | راه آهن | چین |
خلیج جیازهو | 26707 | 260 | 2011 | ماشین رو | چین |
جینتاگ | 26540 | نامعلوم | 2009 | ماشین رو | چین |
جینبین | 25800 | نا معلوم | 2003 | مترو | چین |
امیر فهد | 25000 | نا معلوم | 1986 | ماشین رو | عربستان |
سووارنابوهومی | 24500 | نا معلوم | 2010 | راه آهن | تایلند |
خلیج چساپیک | 24140 | نا معلوم | 1999 | آزاد راه | آمریکا |
رود لیانگشویی | 21563 | نا معلوم | 2007 | راه آهن | چین |
یانگدینگ | 21133 | نا معلوم | 2007 | راه آهن | چین |
6 اکتبر | 20500 | نا معلوم | 1996 | ماشین رو | مصر |
سی 215 | 20000 | 800 | 2007 | راه آهن | تایوان |
اینچئون | 18384 | نا معلوم | 2009 | ماشین رو | فرانسه |
کانگزو دذهو | 18200 | 128 | 2010 | راه آهن | چین |
آئروترین | 18000 | نا معلوم | 1965 | راه آهن | فرانسه |
بنت کاره | 17702 | نا معلوم | 1960 | ماشین رو | آمریکا |
واسکو داگاما | 17185 | 450 | 1998 | آزاد راه | پرتغال |
سایگون | 16000 | نا معلوم | 2010 | ماشین رو | ویتنام |
راه دوار پکن | 15595 | نا معلوم | 2007 | راه آهن | چین |
کاما | 13967 | نا معلوم | 2002 | ماشین رو | روسیه |
پنانگ | 13500 | 225 | 1985 | ماشین رو | مالزی |
کام شیانگ | 13400 | 2003 | 2003 | راه آهن | هنگ کنگ |
ووپرتال شووبباهن | 13200 | 33 | 1903 | راه آهن | آلمان |
ریو نیتریو | 13900 | 300 | 1974 | ماشین رو | برزیل |
بوهومبیول | 13000 | 398 | 2006 | ماشین رو | تایلند |
رئیس جمهور | 12980 | 220 | 2009 | ماشین رو و مترو | روسیه |
کانفدریشن | 12900 | 250 | 1997 | ماشین رو | کانادا |
جوبیلی | 12875 | نا معلوم | 1978 | ماشین رو | آمریکا |
نوویی ساراتووسکی | 12760 | 157 | 2000 | ماشین رو | روسیه |
رود زرد رودانگ | 12600 | نا معلوم | 2008 | ماشین رو | چین |
نوسا | 12700 | نا معلوم | 2013 | ماشین رو | اندونزی |
تست امسلند | 12000 | نا معلوم | 1985 | راه آهن | آلمان |
نانیجینگ کینهوایی | 12000 | نا معلوم | 2010 | راه آهن | چین |
کینگشوهیه | 11700 | نا معلوم | 2006 | ماشین رو | چین |
لزیریا | 11670 | 133 | 2007 | ماشین رو | پرتغال |
ناراشیما | 11600 | نا معلوم | 2009 | ماشین رو | هند |
سن ماتئو | 11265 | 229 | 1967 | ماشین رو | آمریکا |
پل یک سازه یا مسیری است که روی یک رود یا جاده یا یک منطقه ساخته میشود و بدون آن، عبور از یک محل به محلی دیگر دشوار است، با طولانیترین پلهای جهان آشنا شوید.
پل یک سازه یا مسیری است که روی یک رود یا جاده یا یک منطقه ساخته میشود و بدون آن، عبور از یک محل به محلی دیگر دشوار است. از لحاظ سیاست ترافیک، پلها روشی ساده برای حملونقل و جابهجایی است. بعضی پلها کوتاه و برخی بلند هستند و این به نیاز سهولت حرکت از یک سمت به سمت دیگر آنها بستگی دارد. شاید برای شما تعجب برانگیز باشد که بدانید هفت عدد از بلندترین پلهای جهان، در چین واقع شده اند. بعضی پلها برای حملونقل خیابانی و برخی دیگر برای جابجایی و حملونقل قطارها ساخته شدهاند.اگرچه بعضی پلها بر روی زمین فقط برای اهداف مسافرت جادهای ساخته شده است اما خیلی از آنها روی آب ساختهشدهاند تا راهی ساده برای حرکت ایجاد کنند. ده پل طولانی جهان به شرح زیر هستند:
پل ران یانگ در مسافتی به طول 35.66 کیلومتر ساخته شده است. این پل در چین ساخته شده و در سال 2005 تکمیل و افتتاح شد. این پل عمدتاً به منظور ایجاد مسیری برای حرکت ماشینها ایجاد شد. این پل از روی رودخانهی یانگ تسه عبور کرده و دو ساحل مهم را به هم پیوند میدهد : ساحل جنوبی که مربوط به شهر ژنگژو است و ساحل شمالی که به یانگژو متصل است. ین پل در میان ده پل اول دارای بزرگترین دهانه ورودی است که در ساحل جنوبی 1490 متر و در ساحل شمالی 406 متر میباشد. این پل همچنین به تندراه پکن شانگهای نیز متصل است. پل ران یانگ هفتمین پل طولانی در چین است. هزینهی تخمینی برای ساخت این پل حدود 700 میلیون دلار آمریکا بوده است.
پل هانگژو بی دارای طول 35.673 کیلومتر است. این پل در چین قرار دارد ( ششمین پل بزرگ چین ) و در سال 2007 کامل شده و سرانجام در سال 2008 با دهانه ورودی به اندازه 448 متر افتتاح شد. این پل از روی خلیج هانگژو عبور میکند. این پل باهدف ترافیک جادهای ساخته شده است. هزینهی تخمین زدهشده برای ساخت پل 80 یوآن بوده است. یکی از امکانات سودمند پل هانگژو بی این است که فاصلهی میان ناحیهی نینگبو و شانگهای به میزان 120 کیلومتر کاهش یافته است.
پل یانگکوم پنجمین پل طولانی چین است که طول آن حدود 35.812 کیلومتر میباشد. این پل در سال 2007 کامل شد. این پل برای خطوط پرسرعت راهآهن ساخته شده است. پل یانگکوم میان خطوط راهآهن تیان جی و خط راهآهن پکن (بیجینگ) در چین ساخته شده است. این پل یک مسیر راهآهن پرسرعت است که هم از نظر زمان و هم هزینه مقرون سوددهی دارد . بر این فرض بوده که برای زمان و هزینه مفید باشد. این پل 14 متر بالاتر از سطح آب قرار گرفته است.
پل مانچاک سوامپ در آمریکا ساختهشده و طولی حدود 36.71 کیلومتر دارد. این پل در سال 1970 کامل شد و در سال 1979 افتتاح گشت. هدف اصلی ساخت این پل ترافیک جادهای با سرعت بالا بوده است. این پل یکی از طولانیترین پلها در میان گروه پلهای ساختهشده روی آب است. این پل از روی ناحیهی مانچاک سوامپ در لوئیزیانا میگذرد. عرض پل حدود 95 کیلومتر است. مهمترین نکته در این پل این است که برای عبور از آن لازم نیست عوارضی پرداخت کنید.
پل میانگذر دریاچه پونچاترین طولانیترین پل آمریکاست که طول 38.442 کیلومتری دارد. این پل در آمریکا ساختهشده و سرانجام در سال 1956 باند جنوبی آن و در سال 1969 باند شمالیاش افتتاح شد. این پل از دو پل موازی تشکیل شده است که به نام پایانهی باند جنوبی و پایانهی باند شمالی شناخته میشوند. پل از حدود 9500 ماده بتنی ساخته شده است. پایانهی جنوبی پل در متایری و پایانهی شمالی آن در مندویل در لوئیزیانا قرار دارد. ورودی این پل کوچک است و بیش از 46 متر نیست. این پل باهدف بار ترافیک جادهای ساخته شده است.
پل بیجینگ گراند دارای طول 48.153 کیلومتر است. دهانه اصلی پل 108 متر میباشد. این پل در چین ساختهشده و در سال 2010 کامل و در سال 011 افتتاح شد. پل برای استفاده پر سرعت خطوط راهآهن ساخته شده است. پل در خط راهآهن پر سرعت پکن شانگهای که در پکن است، قرار دارد.
پل آزادراه بانگ نا طولانیترین پل تایلند است که طول 54 کیلومتر دارد. این پل در سال 2000 تکمیل و افتتاح شد. هدف ساخت پل ترافیک جادهای بوده است. این یک پل شش خط مرتفع است که روی یک پل اتوبان دیگر ساختهشده میباشد، اتوبان ملی با راه شمارهی 34 که با نام اتوبان بانگ نا – بانگ پاکون شناخته میشود. پل تنها از روی بخش کوچکی آب میگذرد. این مسیر آب رودخانهی بانگ پاکون نام دارد. حدود 1800000 مترمربع از مواد بتونی برای ساخت پل استفادهشدهاند. دو میدان عمومی بر روی این پل قرار دارند که گل را تا 12 لاین گسترش میدهند.
پل وینان وی – هی گراند دارای طول 79.732 کیلومتر است. این پل در چین قرار دارد. ( سومین پل طولانی) و در سال 2008 کامل شده و در سال 2010 با دهانه حدود 80 متر باهدف استفاده برای خطوط راهآهن سرعت بالا افتتاح گشت. پل گراند دو خط راهآهن پرسرعت ژنگژو و شی آن را متصل میکند. این پل از بسیاری راهها و رودخانهها عبور مینماید. این پل همچنین از روی مسیر راهآهن پرسرعت پکن شانگهای عبور میکند.
پل عظیم تیانجین دومین پل طولانی جهان و چین است که طول آن 113.7 کیلومتر میباشد. این پل در سال 2010 کامل شد و سرانجام در سال 2011 افتتاح گشت. این پل یک پل خطوط راهآهن سرعت بالاست. پل عظیم تیانجین، بخشی از راهآهن پرسرعت پکن شانگهای است و بین دو منطقه لانگ – فانگ و چین شیه (Qingxian) کشیده شده است. پل تیانجین در شهر هِهبِی در تیانجین قرار دارد.
پل بزرگ دانی یانگ کانشان طولانیترین پل جهان است که در چین ساختهشده و طول آن 164.8 کیلومتر است. این پل در سال 2010 کامل و در سال 2011 با دهانه 80 متر افتتاح شد. پل بر روی رود یانگ تسه و تقریباً به موازات آن قرار دارد. پل دانی یانگ کانشان برای خطوط راهآهن پرسرعت ساخته شده است. این پل میان شانگهای و نانجینگ قرار دارد. پل دانی یانگ کانشان از لبهی شمالی دانی یانگ شروعشده و در کانشان تمام میشود. طول پل روی آب آزاد حدود 9 کیلومتر است. برای ساخت این پل به حدود 10000 نفر حقوق پرداخت میشد، از این رو هزینهی کلی ساخت این پل حدود 8.5 میلیارد دلار آمریکا بوده و ساخت آن حدود 4 سال زمان برد. نام پل دانی یانگ کانشان به عنوان طولانیترین پل در کتاب گینس ثبتشده و انتظار می رود رکورد این پل برای مدت زیادی در کتاب رکوردها باقی بماند.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |